Grillad Flankstek med Sparris och hemgjord Pesto (LCHF utan potatisgratäng)

Det var läge för att grilla idag. Solen sken även om det var lite kallt i luften. Vi åkte till ICA Maxi i Nacka och spenderade alldeles för mycket pengar på mat men vi fick valuta för det vi köpte och det blir lite godis över till vår ena dotter och svärson imorgon ;)

Ikväll körde vi för 3 personer på:
570 gr flankstek

Marinad till köttet (som bör få ligga i någon timme):
3 salladslökar
0,5 dl Soya
0,5 dl citronsaft
2 pressade vitlöksklyftor
2 tsk chilipulver (INTE PEPPAR)
2 msk olivolja

Färdigförberedd potatisgratäng i form ifrån ICA

Ett stort knippe sparris (grillades med olivolja med vitlökssmak)

Peston gjordes av följande:
Ett stort gäng ekologiska soltorkade tomater samt en del olja ur burken
Större delen av en jättestor ekologisk basilikakruka (typ som två små)
Ett stort gäng osaltade cashewnötter
Olivolja
3-4 dl finriven parmesanost
Mer olivolja så det täckte pestomassan

Fixa peston innan din favoritserie på TV börjar. Dvs - kör i allt utom osten i en hög plastbunke. Fyll på med Nötter eller ost efter smak - personligen älskar jag parmesan så vill ni impa på mig med gåvor så har jag nu gett ett tips ;)
Skicka ut maken till grillen efter att han ställt potatisgratängen i ugnen.
Softa med en lemonad.
Vänta på att maken blir klar så att du kan ta bilder för att inspirera andra och lägg ut recept och bilder!

ps Både min bonusson och maken sa att det var den godaste pesto jag gjort och de ätit. Man får vara glad om man kan ge familjen lite god mat! Tack till maken som är min grillmästare!!!

Bilderna blir större om ni klickar på dem!



Smaklig måltid!

Kommentarer